LifeStyle

Gry od Wydawnictwa Zielona Sowa propozycje!

Wydawnictwo Zielona Sowa zaopatrzyło mnie niedawno w całkiem pokaźną ilość ciekawych gier. I nie chodzi tu o tradycyjne planszówki, ale o coś nieco innego, nie mniej wciągającego. Przyznam, że nie spodziewałam się popularności jaką gry te zyskają w naszym domu!

Jak gry to tylko planszówki? Skądże!

Wydawnictwo Zielona Sowa przygotowało kilka fajnych propozycji z zakresu gier, które chciałabym Wam dzisiaj zaprezentować. Mamy całkiem sporą już kolekcję gier planszowych i pamięciowych z różnych wydawnictw, dlatego ciekawa byłam nowości od Zielonej Sowy. Wiedziałam, że na pewno się nie rozczarujemy, nie spodziewałam się jednak, że gry te zyskają u naszej czterolatki taką popularność.

Wszystko, co absorbuje uwagę dziecka i odciąga je od urządzeń elektronicznych jest w dzisiejszych czasach na wagę złota. Dlatego cieszę się, że gry przypadły naszej panience do gustu. To gry edukacyjne, które rozwijają umiejętność logicznego myślenia, spostrzegawczość, uczą działania zgodnie z zasadami, rywalizacji jak również pracy zespołowej. Gwarantują dużo radości i dobrej zabawy zarówno dla małych jak i dużych :).

Misia i jej mali pacjenci. Klinika małego weterynarza.

gry
Nasza ulubiona bohaterka Misia otwiera dla dzieci swoją klinikę

To jedna z ulubionych książek naszej córki, dlatego bardzo się ucieszyła, że bohaterka którą darzy sympatią znalazła się w grze. Ba! Ona sama również może się stać weterynarzem i przyjmować do swojej kliniki różne zwierzęta. Gra jest bardzo prosta i nawet nieco młodsze dzieci będą w stanie sobie z nią poradzić. W pudełeczku znajdziecie 30 dużych kart ze zwierzątkami, 2 duże karty ze sprzętem weterynaryjnym i 4 żetony startowe z kliniką na drzewie. Każdy gracz wybiera sobie jeden żeton z kliniką weterynaryjną, karty rozkładamy na środku w czterech rzędach po cztery karty, zaś pozostałe na kupce obok. Gracze po kolei odsłaniają zakryte karty ze zwierzętami. Gracz może zabrać odkrytą kartę do swojej kliniki tylko wtedy, jeśli pasuje ona do ostatniej karty w jego klinice. Karty pasują do siebie jeśli jest na nich takie samo zwierzę lub cyfra. Każde dołożone do kliniki zwierzątko to jeden punkt. Wygrywa ten gracz, który uzbiera 10 punktów. Jaką moc mają karty ze sprzętem weternaryjnym? Otóż karta ta umożliwia dołożenie dowolnej karty do kliniki. To jedna z dwóch opcji gry, tak jak wspominałam wcześniej zasady są proste i młodsze dzieci z powodzeniem też sobie z nimi poradzą. Polecam zakup z jedną z części o Misi i jej małych pacjentach.

Wiek: 4+

Liczba graczy: 2-4 graczy

Czas gry: 10-15 min.

Cena: 34,90 zł

Namierz To!

gry
Świetna zabawa dla dużych i małych, sprawdź kto jest bardziej spostrzegawczy!

Gracze rywalizują między sobą w wyszukiwaniu podobieństw między kartami. Należy być spostrzegawczym i szybkim. Ten, kto najszybciej dostrzeże podobieństwo, zabiera karty i dostaje punkt. Osoba z największą ilością punktów wygrywa. Namierz to wyjątkowa gra karciana dla graczy w każdym wieku. Możesz grać w domu, samochodzie, pociągu, a nawet w samolocie! Baw się jedną grą na trzy sposoby:
• zadając szczegółowe pytania do zapamiętanych kart i przepytując się wzajemnie z ich treści, np. Czy na karcie znajduje się czerwony krab?
• tworząc dla siebie wyzwania na czas typu: Znajdź …(coś) na karcie, np. Znajdź 4 czerwone kraby, 2 żółte klapki i zieloną palmę. Masz na to 10 sekund
• wyznaczając przewodnika gry, który będzie zadawał pytania i ścigając się między pozostałymi graczami w udzielanie poprawnych odpowiedzi, np. Macie 5 minut na odnalezienie 2 czerwonych krabów!
Namierzanie może być świetną zabawą!

Elementy gry: 32 karty, 50 żetonów, instrukcja

Wiek: 4+

Liczba graczy: 2-4 graczy

Czas gry: 15-30 min.

Cena: 34,90 zł

Czarodziejski labirynt

gry
Znajdź drogę przez labirynt, która połączy Twojego bohatera ze wszystkimi skarbami.

Mały gracz może wcielić się w magicznego bohatera i spróbować zmierzyć się z magicznym, zielonym labiryntem. Przed Wami kręta i ryzykowna droga, można wpaść w dzikie pnącza i zaprzepaścić możliwość znalezienia skarbu.
„Czarodziejski labirynt” to interesująca gra jednoosobowa (możliwy również wariant dwuosobowy, który już wcieliłyśmy w życie), w której liczy się spostrzegawczość, umiejętność dobrego planowania i zdolność logicznego myślenia. Gracz wciela się w czarownicę lub czarodzieja. Aby wygrać, trzeba zdobyć skarb. W tym celu przekręca się lub przestawia kafelki tak, aby utworzyły drogę, która do niego prowadzi. Gra umożliwia zabawę w różnych wariantach i na różnych poziomach trudności. Dzięki temu każda rozgrywka jest inna. To kolejna gra, która bardzo przypadła nam do gustu

Elementy gry: 48 kafelków, instrukcja

Wiek: 6+ (4,5 roku też sobie świetnie radzi)

Liczba graczy: 1-2 graczy

Czas gry: 10-20 min.

Cena: 34,90 zł

Znajdź mnie!

To szybka gra na spostrzegawczość dla graczy w każdym wieku!

„Znajdź mnie” to szybka gra na spostrzegawczość dla graczy w każdym wieku! Świetna zabawa, której celem jest odnalezienie jednej lub dwóch różnic na jak największej liczbie plansz. Idealna do grania w rodzinnym gronie lub z przyjaciółmi. Zapewnia mnóstwo radości, śmiech, ruchu i… rywalizacji! W jednym pudełku znajdują się aż trzy warianty gry. Ta zabawa nigdy się nie znudzi!

Elementy gry: 1 karta główna, 16 kart, 55 żetonów, instrukcja

Wiek: 4+

Liczba graczy: 1-5 graczy

Czas gry: 10-20 min

Cena: 34,90 zł

Bug!

„Bug” to prawdziwy trening szarych komórek! Każdy z graczy musi zapamiętać jak najwięcej elementów (konkretne owady i konkretne kolory), które zostały przedstawione na odkrytych wcześniej kartach. Mamy na to tylko od 10 do 30 sekund! Następnie odkrywamy kartę z pytaniem (np. ile było much? Ile było niebieskich owadów? Ile było zielonych pszczół?) i udzielamy odpowiedzi. Osoby, które popełnią błąd muszą położyć przed sobą jeden ze swoich żeton – bugów. Oznacza to, że mamy już jeden błąd. Wygra gracz, który będzie miał najmniej bugów* (błędów).

To świetna zabawa dla małych i dużych. Dzięki prostym, ale wciągającym zasadom w grę mogą grać osoby w różnym wieku! Gracze również mogą wybrać jeden z dwóch wariantów: wariant podstawowy (dla dwóch do pięciu graczy) i wariant dwuosobowy (dla dwóch graczy – pojedynek z elementami blefu).

Elementy gry: 32 karty, żetony, mała plansza, instrukcja

Wiek: 6+

Liczba graczy: 2-5 graczy

Czas gry: 15-20 min.

Cena: 34,90 zł

Każda z zaprezentowanych powyżej gier wciąga i jest ciekawą rozrywką dla domowników. Gry będą interesujące nie tylko dla przedszkolaków, ale również dla starszych dzieci. Zajrzyjcie koniecznie na stronę http://www.zielonasowa.pl/  i wybierzcie coś dla siebie, na pewno nie pożałujecie!

Możesz również polubić…

2 komentarze

  1. Beata says:

    Ciekawe propozycje. Uwielbiamy gry, które ćwiczą spostrzegawczość. Pewnie wybierzemy się w piątek na zakupy

  2. Mój syn jest wielkim fanem labiryntów, więc ta konkretna gra na pewno by mu się spodobała 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *